Sarajevska naselja Novi grad Novi grad je najmlađa i najveća sarajevska općina na južnom ulaz u grad, gdje se nalazi i sarajevski aerodrom. Na samom početku agresije, sarajevski aerodrom, koji su držale trupe UNPROFOR–a, bio je jedina veza između potpuno opkoljenog grada i slobodne teritorije na planini Igman. sftk-ply dot4 dot

Ljudi su iz opkoljenog grada mogli izići jedino pretrčavajući preko piste potpuno izloženi snajperskoj vatri sa obližnjih agresorskih položaja. Neodrživo stanje je trajalo mjesecima sve dok bosanskohercegovačka Armija nije napravila plan da ispod aerodromske piste iskopa tunel.

 

Kopanje tunela je počelo u dvorištu i prizemlju kuće porodice Kolar i izgradnja se odvijala sa dvije stane; iz pravca Dobrinje i iz pravca Butmira. Uprkos snažnom granatiranju, podzemnim vodama i mnogim drugim problemina tunel je izgradjen za četiri mjeseca (27.03.-30.07.1993.). Dug oko 800 m, širok jedan i visok 1,60 metara. U tunelu su postavljene male tračnice i mali vagoneti radi lakšeg transporta robe i ljudi. U tunelu su takođe bili instalirani kablovi koji su dovodili struju u grad, cjevovodi za gorivo i vodu, telefonski kablovi. Tokom 1.264 dana opsade tunel je bio jedina veza između grada i vanjskog svijeta i bio je od suštinskog značaja za promet ljudi, hrane, oružja i svih drugih stvari koje su bile neophodne za opstanak grada. Mala, teško oštećena porodična kuća porodice Kolar danas je fascinantan muzej u kojem možete vidjeti dio predmeta iz tog perioda, dokumentarni film o gradnji i korištenju tunela  i prošetati dijelom tunela.

 

Naselje Dobrinja, gdje se i nalazi tunel, je prvih mjeseci rata bilo potpuno odsječeno od grada. Građani ovog naselja na „ničijoj zemlji“ sami su se organizovali i otvorili ratnu bolnicu, školu, gimnaziju, i tunel – jedini izlaz iz grada.

 

Naselje Dobrinja naslanja se na Mojmilo, gdje je za potrebe 14. ZOI sagrađeno olimpijsko selo. Nakon 14. ZOI, Sarajevu je, uz olimpijske objekte, ostalo 2.850 novoizgrađenih stanova, više hotela a bilo je otvoreno i 9500 novih radnih mjesta.

Sarajevska naselja
icon06-1.png
Baščaršija

Krenućemo od nekadašnjeg kupališta...

icon06-1.png
Alifakovac

Prvi veliki most nakon Bentbaše...

icon06-1.png
Vratnik

Do Vratnika se dolazi lako.

icon06-1.png
Bistrik

Nekada je naspram Careve džamije...

icon06-1.png
Drvenija

Most kojim završavamo putovanje...

icon06-1.png
Centar

Putovanje kroz centralni dio...

icon06-1.png
Džidžikovac

Iznad Velikog parka pružao se skoro...

icon06-1.png
Mejtaš

“Mejtaš je trg nad gradom,” ...

icon06-1.png
Skenderija

Dva su mosta jedan do drugog i oba ...

icon06-1.png
Koševo

Nasuprot shopping centra BBI nalazi ...

icon06-1.png
Marijin Dvor

Vlasnik tvornice građevinskog...

icon06-1.png
Kampus

Tamo gdje završava poslovni...

icon06-1.png
Novo Sarajevo

I putovanje kroz Novo Sarajevo...

icon06-1.png
Novi grad

Novi grad je najmlađa i najveća...

icon06-1.png
Ilidža

Putovanje kroz Grad Sarajevo...

SVI VOLE SARAJEVO

MORATE POSJETITI

Top atrakcije

sebilj
Baščaršija i Sebilj

Nastanak Baščaršije (tur. glavna čaršija) vezuje se za Isa-bega Ishakovića, osnivača Sarajeva, koji je gradio zadužbine na objema stranama rijeke Miljacke već polovinom 15. stoljeća...

cityhall
Vijećnica

Dolaskom austrijske vlasti javila se potreba za objektom u kom će biti smještena gradska vlada. Kao idealna lokacija za novu zgradu gradske uprave izabrano je područje srednjovjekovnog...

begova
Gazi Husrev-begova džamija

Gazi Husrev-beg je poznati namjesnik i dobrotvor Sarajeva, sin Ferhat-bega (Bosanca) i Seldžuke, kćerke sultana Bajazita II, koji je čitavo svoje bogatstvo poklonio Sarajevu i njegovim građanima...

saborna
Saborna crkva

Kako se povećavao broj pravoslavnog stanovništva u Sarajevu pojavila se i potreba za gradnjom nove crkve s obzirom na to da je Stara pravoslavna crkva postala tijesna.