







Ljudi su iz opkoljenog grada mogli izići jedino pretrčavajući preko piste potpuno izloženi snajperskoj vatri sa obližnjih agresorskih položaja. Neodrživo stanje je trajalo mjesecima sve dok bosanskohercegovačka Armija nije napravila plan da ispod aerodromske piste iskopa tunel.
Kopanje tunela je počelo u dvorištu i prizemlju kuće porodice Kolar i izgradnja se odvijala sa dvije stane; iz pravca Dobrinje i iz pravca Butmira. Uprkos snažnom granatiranju, podzemnim vodama i mnogim drugim problemina tunel je izgradjen za četiri mjeseca (27.03.-30.07.1993.). Dug oko 800 m, širok jedan i visok 1,60 metara. U tunelu su postavljene male tračnice i mali vagoneti radi lakšeg transporta robe i ljudi. U tunelu su takođe bili instalirani kablovi koji su dovodili struju u grad, cjevovodi za gorivo i vodu, telefonski kablovi. Tokom 1.264 dana opsade tunel je bio jedina veza između grada i vanjskog svijeta i bio je od suštinskog značaja za promet ljudi, hrane, oružja i svih drugih stvari koje su bile neophodne za opstanak grada. Mala, teško oštećena porodična kuća porodice Kolar danas je fascinantan muzej u kojem možete vidjeti dio predmeta iz tog perioda, dokumentarni film o gradnji i korištenju tunela i prošetati dijelom tunela.
Naselje Dobrinja, gdje se i nalazi tunel, je prvih mjeseci rata bilo potpuno odsječeno od grada. Građani ovog naselja na „ničijoj zemlji“ sami su se organizovali i otvorili ratnu bolnicu, školu, gimnaziju, i tunel – jedini izlaz iz grada.
Naselje Dobrinja naslanja se na Mojmilo, gdje je za potrebe 14. ZOI sagrađeno olimpijsko selo. Nakon 14. ZOI, Sarajevu je, uz olimpijske objekte, ostalo 2.850 novoizgrađenih stanova, više hotela a bilo je otvoreno i 9500 novih radnih mjesta.
Sarajevska naselja

Baščaršija
Krenućemo od nekadašnjeg kupališta...

Alifakovac
Prvi veliki most nakon Bentbaše...

Vratnik
Do Vratnika se dolazi lako.

Bistrik
Nekada je naspram Careve džamije...

Drvenija
Most kojim završavamo putovanje...

Centar
Putovanje kroz centralni dio...

Džidžikovac
Iznad Velikog parka pružao se skoro...

Mejtaš
“Mejtaš je trg nad gradom,” ...

Skenderija
Dva su mosta jedan do drugog i oba ...

Koševo
Nasuprot shopping centra BBI nalazi ...

Marijin Dvor
Vlasnik tvornice građevinskog...

Kampus
Tamo gdje završava poslovni...

Novo Sarajevo
I putovanje kroz Novo Sarajevo...

Novi grad
Novi grad je najmlađa i najveća...

Ilidža
Putovanje kroz Grad Sarajevo...
SVI VOLE SARAJEVO
MORATE POSJETITI
Top atrakcije

Baščaršija i Sebilj
Nastanak Baščaršije (tur. glavna čaršija) vezuje se za Isa-bega Ishakovića, osnivača Sarajeva, koji je gradio zadužbine na objema stranama rijeke Miljacke već polovinom 15. stoljeća...

Vijećnica
Dolaskom austrijske vlasti javila se potreba za objektom u kom će biti smještena gradska vlada. Kao idealna lokacija za novu zgradu gradske uprave izabrano je područje srednjovjekovnog...

Gazi Husrev-begova džamija
Gazi Husrev-beg je poznati namjesnik i dobrotvor Sarajeva, sin Ferhat-bega (Bosanca) i Seldžuke, kćerke sultana Bajazita II, koji je čitavo svoje bogatstvo poklonio Sarajevu i njegovim građanima...

Saborna crkva
Kako se povećavao broj pravoslavnog stanovništva u Sarajevu pojavila se i potreba za gradnjom nove crkve s obzirom na to da je Stara pravoslavna crkva postala tijesna.